Væksten i Kina er i disse år på ca. 11%.
Dette betyder at en lang række mennesker i landet med 1,3 mia. indbyggere, er begyndt at få penge på lommen.
Disse penge vil verdens rigeste musiker, Sir Poul McCartney have en bid af. Han har forstået at det ikke er vigtigt at plader sælges i pladebutikker eller på nettet. Han har forstået at man som virksomhed må komme til forbrugerne i stedet for at lade forbrugerne komme til sig.
Hvor er forbrugerne så, hvis de ikke er i pladebutikkerne? - Jo, de er blandt andet på kaffe baren "Starbucks", som har over 400 butikker i Kina. Så dem har Sir Poul lavet en aftale med.
Det vil sige at Kineserne fremover vil kunne købe "Two Tall Latte and Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"
mandag den 22. oktober 2007
Musik andre steder end Pladebutikker og online
Indsendt af Anders Bendix Kiel kl. mandag, oktober 22, 2007
Etiketter: anders bendix, Beatles, forbrugernes præmisser, kina, Sir poul mccartney, Starbucks
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar